EDUKACJA PRZEZ INTEGRACJĘ
WYCHOWANIE PRZEZ WYPOCZYNEK
- przekroczenie furtki świata przyjaznego dla dzieci i młodzieży,
- zdobywanie niezdobytych biegunów,
- odkrywanie nieodkrytych stron,
- bezwarunkowa akceptacja człowieka,
- nieustanna realizacja własnych marzeń,
- stworzenie warunków do pełnego wszechstronnego rozwoju,
- pełniejsze przeżywanie siebie,
- stałe zwiększenie stopnia własnej świadomości,
- nieszablonowe uzupełnienie edukacji szkolnej,
- atrakcyjny, czynny wypoczynek jako ważny element edukacji,
- stworzenie młodym ludziom inspirującego środowiska, w którym nauczą się sprostać wyzwaniom, jakie stawia przed nimi współczesny świat,
- integracja ze środowiskiem osób niepełnosprawnych,
- atmosfera przychylna uczniowi, twórcza, pełna optymizmu i wiary we własne siły
Praca nasza oparta jest na poszanowaniu naszych wychowanków, nauce życia w godności, realizacji obowiązków, przy zachowaniu swoich praw. Organizujemy stałe zajęcia dydaktyczno – wychowawcze dla dzieci i młodzieży w zakresie krajoznawczym, artystycznym, sportowym. Naszym atutem jest integracja ze środowiskiem osób niepełnosprawnych, nauka szacunku dla inności, wsparcie i pomoc w codziennych zajęciach. Swoją działalnością stwarzamy możliwość rozwoju wszechstronnych zainteresowań każdego młodego człowieka. Jesteśmy zdeterminowaniu do wychowania ludzi kreatywnych, wrażliwych na otaczający świat, świadomych swojego potencjału. Z nich pomocą kreujemy rzeczywistość, aby stała się ona bardziej przyjazna wszystkim nam.
- Uspołecznienie wychowanków:
- wzajemne lepsze poznanie się, swoich słabych i mocnych stron, nauka akceptacji i zrozumienia,
- poprawianie wzajemnych relacji, kształtowanie relacji opartych na szacunku,
- poznanie osób chorych, słabszych, niepełnosprawnych,
- praca nad sobą, samoakceptacją, samozrozumieniem.
- Integracja z osobami niepełnosprawnymi:
- programy, projekty pomagające znieść bariery, lęki wobec niepełnosprawności,
- programy, projekty uczące postawy odpowiedzialności, opiekuńczości,
- kształtowanie postawy zaufania, partnerstwa,
- wspólne uczestniczenie w aktywnościach osób sprawnych z osobami z niepełnosprawnością.
- Wychowanie patriotyczne:
- poznanie historii regionu,
- udział w imprezach historycznych(w zależności od terminu pobytu wychowanków),
- oddawanie hołdu lokalnym bohaterom(Dęby Pamięci,Grodzisko,Wały Napoleońskie,Cmentarz Katolicki, Cmentarz Żydowski).
- Wychowanie proekologiczne:
- czynny udział w zajęciach edukacji ekologicznej,
- poznawanie ekologii Jeziora Zegrzyńskiego i rzeki Narew,
- rozwój przez zabawy, gry ekologiczne,
- uczestnictwo w konkursie fotograficznym.
- Wychowanie etnograficzne:
- uczestniczenie w życiu kulturowym regionu,
- spotkania z ludźmi tworzącymi kulturę na terenie Serocka(działacze MOK, Kół Gospodyń Wiejskich).
- Wychowanie do kreowania świata:
- udział w konkursach,
- odpowiedzialność za pracę i sukces zespołu w czasie projektów(często w grupie osób są niepełnosprawni),
- układanie własnych projektów(gier terenowych, animacji),
- praca nad własną asertywnością, umiejętności odmowy w sytuacjach patologicznych.
- Zachowania prozdrowotne:
- korzystanie z boiska, organizacja meczów, zabaw, różnych form rywalizacji,
- wyjazdy na basen,
- animacje na plaży,
- spacery, marsze, podchody, gry terenowe,
- zajęcia profilaktyczne, specjalistyczne,
- zajęcia usprawniające,
- nauka spędzania czasu wolnego.
- Zajęcia ogólne:
- projekty,
- gry tematyczne,
- zabawy,
- konkursy,
- spotkania z ciekawymi ludźmi,
- podchody,
- quizy,
- zajęcia sportowe ogólnorozwojowe.
- Zajęcia specjalistyczne:
- zajęcia profilaktyczne,
- zajęcia dla dzieci zagrożonych wykluczeniem,
- zajęcia dla dzieci ze środowisk zmarginalizowanych,
- zajęcia specjalistyczne prozdrowotne.
- Warunki bytowe
- odpowiednie wyżywienie dla grup wiekowych,treningowych wg. Standartów,
- odpowiednie warunki noclegowe.
- Opiekę wychowawczą, opiekuńczą, terapeutyczną, pedagogiczną, przewodnika po mieście.
- Organizowanie zajęć ogólnych.
- Organizowanie zajęć specjalistycznych.
- Dyrektor
- Wychowawcy szkolni
- Wychowawcy Domu Wczasów Dziecięcych
- plan szczegółowy pobytu sporządza sie po uzgodnieniu z wychowawcami, który jest elestyczny I zmieniany w miarę zapotrzebowania I warunków pogodowych
- Wychowanie młodego człowieka otwartego na potrzeby innych ludzi, tolerancyjnrgo, obdarzającego szacunkiem każdego człowieka, niezależnie od jego wyglądu zewnętrznego, sprawności fizycznej, zainteresowań, czy przeszłości.
- Ukształtowanie postaw kreatywnych, pełnych ciekawości świata, poczucia sprawczości I odpowiedzialności za otaczający świat.
- Wychowanie człowieka o cechach asertywnych.
- Rozwijanie zainteresowań, umiejętności spędzania czasu wolnego, poprzez różnorodne formy pracy.
- Utrwalanie postaw nabytych, stosowanie kar I nagród, motywowanie.
- Utrwalanie i zdobywanie wiedzy.
< Wstecz