Integracyjne Centrum Opieki Wychowania Terapii

ul. Wyzwolenia 31, 05 - 140 Serock, tel. 22 782 68 43, tel. kom. 509 673 133

W zeszłym tygodniu wybraliśmy się na kilkudniową wycieczkę do Borów Tucholskich.

Nasza wycieczka była zaplanowana perfekcyjnie, nie mieliśmy czasu na nudę! Było mnóstwo atrakcji, o których chcemy Wam krótko opowiedzieć.

Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od pobytu w Lubiewicach, w Warsztatowni Kreatywności, Fundacji Cudawianki. Na początek wybraliśmy się na spotkanie z owcami i kozami. Były to wyjątkowe owce, owce kameruńskie, które widzieliśmy pierwszy raz w życiu.

Następnie odbyły się warsztaty plastyczne – wykonywaliśmy mydełka, które każdy mógł zabrać ze sobą do domu. W międzyczasie wybraliśmy się na ścieżkę dydaktyczną, mieszczącą się w pobliskim lesie. Po powrocie czekała na nas niespodzianka, wszyscy uczestnicy dostali drobne upominki, w związku z Mikołajkami. Zostaliśmy bardzo miło zaskoczeni! Świetnie spędziliśmy razem czas.

Na pewno jeszcze kiedyś tam wrócimy! Na koniec dnia odwiedziliśmy jeszcze Muzeum Indian Północnoamerykańskich.

Drugiego dnia wybraliśmy się do instytucji,w której mieściło się kilka placówek. Na początku zostaliśmy miło przywitani przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tucholi. Pani Dyrektor przyjęła nas ciepłymi słowami i zaprosiła do zwiedzania placówek. To właśnie dzięki zaangażowaniu Pani Anny Toby mieliśmy zapewnioną masę atrakcji.

Braliśmy udział w zajęciach plastycznych oraz zajęciach w Sali Doświadczenia Świata, które pozwoliły nam się bardzo zrelaksować i wyciszyć. Będziemy starali się dążyć do tego, aby w przyszłości taka sala miała szansę powstania w naszym ośrodku. Nasi pracownicy mieli możliwość wymiany poglądów oraz doświadczeń w pracy z osobami niepełnosprawnymi. Wizyta ta pozwoliła na poszerzenie horyzontów zawodowych naszej kadry.

Odwiedzenie Środowiskowego Domu Samopomocy w Tucholi dało możliwość integracji zewnętrznej, co jest bardzo istotne w funkcjonowaniu placówek ŚDS.

Najbardziej wyczekiwanym punktem tego dnia było wyjście do kręgielni i pizzerii. Uczestnicy bawili się nieziemsko. Kreatywnie spędzili czas, byli bardzo zadowoleni i podekscytowani, ponieważ dla niektórych była to pierwsza wizyta na kręgielni! Po wysiłku zjedliśmy pyszną pizzę i udaliśmy się do hotelu.

Dzień Trzeci rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Borów Tucholskich, w którym to, Pani przewodnik w bardzo ciekawy sposób opowiadała o życiu w czasach, w których nie było współczesnych technologii i najbardziej liczyła się siła rąk. Na koniec zwiedzania odbyły się warsztaty z robienia masła, które później jedliśmy ze świeżutkim chlebkiem.

Dopełnieniem naszej podróży i oddziaływania terapeutyczno-edukacyjno-integracyjnego był nasz udział w Kiermaszu Świątecznym, w związku z Międzynarodowym Dniem Osób Niepełnosprawnych, połączonym z Mikołajkami. Był to kolejny punkt, który zaspakajał nasze potrzeby związane z funkcjonowaniem placówek ŚDS.

To była bardzo udana wycieczka. W wyśmienitych nastrojach wsiedliśmy do naszego autokaru i ruszyliśmy w podróż do naszych domów!

Bardzo długo będziemy wspominać ten wspaniały wyjazd i masę atrakcji, jaka na nas czekała.
W każdym miejscu, które odwiedziliśmy spotkaliśmy się życzliwością, tolerancją, szacunkiem, akceptacją, szczerym i ciepłym sercem. Wszędzie czuliśmy się jak u siebie, atmosfera była rodzinna i przyjazna. Wszyscy bardzo się o nas troszczyli, zostaliśmy zaopiekowani i ugoszczeni. Ludzie, których spotkaliśmy to osoby z ogromną pasją, które kochają to co robią.

Chcielibyśmy bardzo serdecznie podziękować Pani Dyrektor Annie Toby, która była bardzo zaangażowana w nasz pobyt, a także wszystkim innym osobom, które przyczyniły się do tego, że nasz pobyt był wyjątkowy.

Dziękujemy za profesjonalną współpracę oraz organizację. Polecamy serdecznie!
Dziękujemy również bardzo naszej Pani Dyrektor Marzenie Litwinek za zorganizowanie po raz kolejny tak wspaniałej wycieczki, która na długo zapadnie w naszej pamięci.

Pozdrawiamy serdecznie i przesyłamy dużo uśmiechu!